La Marató de TV3 és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3, enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva.
Però La Marató de TV3 va més enllà de l’obtenció de fons. Té una important tasca de sensibilització de la població catalana respecte a les malalties a les quals es dedica i a la necessitat de potenciar la recerca científica per prevenir-les i/o curar-les. Per a La Marató és tan important la recaptació de diners com la divulgació científica, la conscienciació i l’educació de la societat en la cultura científica.
El 1992, TV3 va ser la televisió pública pionera a Espanya a fer un “telethon”. Aquest tipus de programa, amb llarga tradició televisiva als Estat Units i en altres països europeus, es va plantejar com un repte per a la televisió autonòmica de Catalunya que, a hores d’ara, ja està plenament consolidat.
El programa de televisió, que se celebra anualment en el mes de desembre, té una durada aproximada de 15 hores en directe i està conduït per un o dos presentadors, que, com la resta de l’equip, fan una autèntica marató.
Cada any el segueixen més de 3 milions de persones, recapta una mitjana de 7 milions d’euros i genera una mobilització ciutadana tan extraordinària que s’ha consolidat com la gran festa de la solidaritat a Catalunya.
Per això, és el programa que més fons recapta a l’estat espanyol i es situa al mateix nivell de les maratons internacionals de més prestigi.
El periodista Josep Cuní va conduir la divuitena edició de La Marató de TV3.
El programa combina la sensibilització, la divulgació científica i l’entreteniment. Durant l’emissió s’explica la realitat de les malalties a través del testimoni directe de les persones que les pateixen, de les seves famílies, dels metges i els científics que hi tenen relació, i amb l’ajuda de les tècniques audiovisuals més avançades. Guiada pel rigor científic i l’ètica, La Marató de TV3 combina aquest plantejament amb la voluntat de ser també un programa d’entreteniment. Per això també hi col.laboren figures del món de la música, el teatre, el cinema o l’esport que participen en el programa desinteressadament o que, com molts altres voluntaris anònims, dediquen el seu temps a recollir les trucades de donacions en les seus telefòniques o en altres tasques de suport.
Per aconseguir els seus objectius, La Marató de TV3, que va néixer com un programa de televisió, ha anat evolucionant i creixent al llargs dels anys, i compta ara també amb dos puntals culturals com són el Disc de La Marató i el Llibre de La Marató. Els artistes, els escriptors, les discogràfiques, els editors... en definitiva, el món cultural, col.laboren per obtenir fons, sensibilitzar la població i divulgar l’abast de les malalties que tracta cada edició.
Els resultats de les diferents edicions de La Marató han demostrat la capacitat de convocatòria i cohesió de TV3, així com la capacitat de la societat catalana d'aplegar-se en un acte solidari. La reacció de la població és tan exitosa per la quantitat de diners recaptats com pel nombre de ciutadans i empreses que es mobilitzen per la causa. Els primers, col.laborant amb les seves donacions i treball, i organitzant actes en suport de La Marató, més de 1.000 arreu dels Països Catalans. El món empresarial aporta el seu treball, els seus productes i serveis o les seves donacions, i així fa possible que el total dels fons recaptats es destini a sensibilització i recerca.
(Font: Televisió de Catalunya TV3)
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada