
Aquesta lliga programada en principi pel 2 de maig i ajornada fins aquest 15 de novembre degut als casos de grip-A apareguts en el país amfitrió, ha comptat amb la participació de la gallega Andrea Rica i el gironí Joel González (com a representants espanyols) dins un grup selecte de 16 esportistes de tot el món englobats només en 4 pesos, 1 en femení - 57 kg i els tres restants en masculí: -58 kg, -68 Kg i -80 Kg.
Els participants han estat:Femení -57 Kg
Su-Jeong Lim (Corea)
Diana López (USA)
Andrea Rica Taboada (Espanya)
Euda Carias Morales (Guatemala)
Masculí -58 Kg
Marcio Ferreira (Brasil)
Gabriel Mercedes (República Dominicana)
Damián Villa (Mèxic)
Joel González Bonilla (Espanya)
Masculí -68 Kg
Mohammad Bagheri (Iran)
Idulio Islas (Mèxic)
Daniel Mantz (Alemanya)
Maxim Potvin (Canadà)
Masculí -80 Kg
Steven López (USA)
Aaron Cook (Gran Bretanya)
Farzad Abdolahi (Iran)
Jung-ho Park (Corea)
Com a nota "curiosa" i deixant a banda els premis pels qui pujaven al podi, destacar que la competició s’ha celebrat incomprensiblement sense protectors electrònics. Les suculentes xifres dels premis on els primers s’enduien (i depenent del canvi) uns 13.800 euros, els segons uns 6.800 euros i els tercers uns 3.400 euros, han estat motiu afegit per deixar la pell en el tatami.
Aplicant-se el vigent reglament amb algunes petites modificacions per fer més espectaculars i intensos els combats (10 segons sense atacar comportava amonestació i amb 4 la desqualificació automàtica), un es pregunta com és possible que en un esdeveniment com aquest que a més compta amb el recolzament de la WTF s’hagi permès fer un pas enrere tornant a utilitzar els protectors normals i deixant el pes de les decisions en el col.lectiu arbitral.
Us deixem els resultats finals AQUÍ.